Toimitus ja palautus

Rahti ja Toimitus

Tilaa haluamasi tuotteet verkkokaupastamme. Tilauksen rahtimaksu määräytyy tilattujen tuotteiden tilavuuden perusteella oheisen taulukon mukaisesti. Tuotteen tarkemman rahtimaksun saat selville kassalla. Tarjoamme ilmaisen toimituksen Jyväskylän alueelle varastotuotteille. (Tuotteen kuvauksessa ilmoitettu)

Rahtimaksut

Tuotteiden tilavuus          Rahtimaksun/palautusmaksun suuruus (€)

Rahti 0 - 0,19 m³                            23,00 - 29,95
Rahti 0,20 - 0,39 m³                                   39,95
Rahti 0,40 - 1,59 m³                                   49,95
Rahti >1,60 m³                                           59,95

Pyrkimyksenämme on tarjota asiakkaillemme mahdollisimman hyvät toimitustavat mahdollisimman edullisesti. Maksun suuruus määräytyy tilattujen tuotteiden tilavuuden perusteella. Tilauksesi rahtimaksun selvität helpoiten lisäämällä ostoskoriin kaikki haluamasi tuotteet ja menemällä sen jälkeen kassalle. Tilaajatietojen lisäämisen jälkeen ostoskoriin tulee näkyviin kyseisen tilauksen todellinen rahtimaksu.

Pienemmät ja kevyemmät tilaukset toimitetaan lähimpään noutopisteeseen. Suuremmat ja painavammat tilaukset toimitetaan asiakkaan osoitteeseen kadunvarsitoimituksena. Huomioithan, että samalla tilauksella olevat, eri varastoilta tai tavarantoimittajilta lähtevät yksittäiset tuotteet toimitetaan niiden tilavuuden mukaisesti joko noutopaikkaan tai kadunvarteen.

Toimitustapa
Tilauksesi saatetaan toimittaa useassa osassa. Tilauksiamme ei toimiteta Poste Restanteen, Ahvenanmaalle, saaristoon tai ulkomaille. Tuotteen noutamisesta on sovittava erikseen.

Toimitusosoite/Osoitteenmuutos
Toimitamme tilauksen tilausvaiheessa ilmoitettuun toimitusosoitteeseen. Jos asiakas valitsee maksutavaksi laskun/erämaksun, toimitamme tilauksen ainoastaan tilaushetkellä voimassa olevaan, väestörekisterissä ilmoitettuun asiakkaan viralliseen osoitteeseen. Jos asiakas on muuttamassa uuteen osoitteeseen, voidaan osoitteenmuutos tehdä vasta sitten, kun uusi osoite on virallinen osoite. Tällaisessa tapauksessa on asiakkaan vastuulla ilmoittaa asiakaspalveluun, kun uusi osoite on päivittynyt Väestörekisteriin viralliseksi osoitteeksi. Osoitteenmuutos on tehtävä ennen kuin tilaus lähtee toimitukseen varastolta. Varastolta lähteneisiin toimituksiin EI voida tehdä mitään muutoksia.

Toimitus
Kaikki verkkokauppatilauksemme toimitetaan luotettavasti tilauksen koosta ja painosta riippuen joko kotiosoitteeseesi kadunvarsitoimituksena tai lähimpään noutopisteeseen. Suurempien lähetysten jakelu tapahtuu arkipäivisin klo 8.00 – 16.00 välillä. Pääkaupunkiseudulla jakelu tapahtuu pääsääntöisesti iltajakeluna klo 16.00– 22.00 välillä. Jakeluaika määräytyy asuinpaikkakunnan ja kuljetusliikkeen aikataulun mukaan.Jakeluaika määräytyy asuinpaikkakunnan ja kuljetusliikkeen aikataulun mukaan. Tilaus toimitetaan kotiosoitteeseesi kadunvarsitoimituksena. Kuljetusliike ei kanna toimituksia sisälle. Toimitusaika määräytyy sen mukaan, missä osassa maata asut. Saat hyvissä ajoin ilmoituksen kuljetusyhtiöltä puhelimitse/tekstiviestitse tarkemmasta toimituspäivämäärästä ja ajasta. Kuljetusyhtiö ilmoittaa sinulle, millä aikavälillä toimituksesi saapuu, ei tarkkaa kellonaikaa. 

Toimitusaika
Huomioi, että verkkokaupassa ilmoitettu tuotteen toimitusaika on alustava. Jos tilauksesi toimitus viivästyy, syinä viivästyksiin voi olla, että toimittaja tai kuljetusliike eivät pysty toimittamaan tuotetta/tuotteita sovitussa ajassa. Mikäli tilauksesi lähetys viivästyy, pyrimme ilmoittamaan sinulle siitä mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.

Jos jotakin tilaamaasi tuotetta ei ole tilaushetkellä varastossamme, on sen arvioitu varastoon saapumisaika ilmoitettu tuotteen tuotekortilla. Tällaisessa tapauksessa tilauksesi toimitus odottaa, kunnes kaikkia tuotteita on saatavilla.

Toimituksen vastaanottaminen

  • Tarkista pakkaus/pakkaukset ja merkitse tieto mahdollisesta vauriosta rahtikirjaan tai kuljetusliikkeelle. (Älä kasaa huonekaluja, mikäli niissä on vaurioita ennen yhteydenottoa)
  • Laske kollien määrä ja merkitse rahtikirjaan tai skanneriin, mikäli jotakin puuttuu
  • Kuittaa rahtikirja. Allekirjoitus tulee olla luettavissa ja se tulee täydentää nimenselvennyksellä
  • Ilmoita asiakaspalveluumme välittömästi, jos lähetyksestä puuttuu kolli/kolleja, tai et pysty vastaanottamaan lähetystä.

    REKLAMAATIO

      ÄLÄ KASAA TUOTTEITA MIKÄLI HAVAITSET NIISSÄ VAURIOITA. OTA ENSIN YHTEYTTÄ ASIAKASPALVELUUN.

      Pääsääntöisesti vaurioituneet tuotteet korvataan uusilla osilla. Emme hyväksy mikäli tuote on kasattu valmiiksi ennen vaurioiden ilmoittamista. Ja tämän jälkeen valituksia huonekalun purkamisesta uusien osien vaihtamista varten.

      Ilmoita vaurioituneen osan tunniste (löytyy kasausohjeesta) ja lähetä kuvat vaurioista sähköpostilla.

      Ota yhteyttä sähköpostilla hello(at)bhome.fi tai yhteydenotto sivujen kautta.

        Tilauksen peruminen

        Jos haluat perua tilauksesi, ota yhteyttä verkkokauppamme asiakaspalveluun.
        Tilausta, joka sisältää tilaustuotteita, ei voi perua.
        Tilauksen peruuttaminen on mahdollista vain ennen tilauksen siirtymistä käsiteltäväksi.

        Mikäli peruttava tilaus on ehtinyt lähteä toimitukseen varastoltamme, veloitetaan asiakkaalta tilauksen rahti- ja palautusmaksut.
        Toimituksen vastaanottamatta jättäminen ei ole tilauksen peruutus. Mahdollisen vastaanottamatta jätetyn toimituksen rahti- ja palautusmaksut veloitetaan asiakkaalta.

        Rahojen palautus tapahtuu 30 päivän sisällä siitä, kun tilauksen peruutusilmoitus on vastaanotettu ja vahvistettu.

        Palautus

        Ota yhteyttä sähköpostilla (hello(at)bhome.fi) tai yhteydenottolomakkeella, kun haluat palauttaa tuotteen/tilauksen. Saat ilmoituksen käsittelyn jälkeen tarkemmat palautusohjeet. Jos asiakas palauttaa tuotteen/tilauksen Postiin/Matkahuoltoon, on hän vastuussa palautuksesta siihen asti, kun se saapuu lähettäjälle oikeaan osoitteeseen. Lisäksi asiakas vastaa tällaisessa tapauksessa myös kaikista lähetyskuluista. 

        Palautusoikeus tuotteille ja tilauksille on 14 päivää toimituksen vastaanottamisesta. Bhome.fi veloittaa verkkokauppatilausten palauttamisesta asiakkaalta tilauksen/tuotteen hintaan perustuvan palautusmaksun, joka määräytyy aiemmin esitetyn taulukon mukaisesti. Asiakkaalle jää maksettavaksi palautusmaksun lisäksi myös tilauksen alkuperäinen rahtimaksu (koskee myös tuotteita, joissa on ilmainen toimitus). Jos et ole varma, haluatko pitää tilaamasi tuotteen, käsittele sitä ja sen pakkausta varoen. Palautettavan tuotteen tulee olla jälleenmyyntikuntoinen, jotta se hyvitetään kokonaisuudessaan. Maksettujen tilausten hyvitys tapahtuu 30 päivän sisällä tuotepalautuksen vastaanottamisesta ja tarkastamisesta varastollamme.

        Palautusoikeus ei koske tilaustuotteita, jotka valmistetaan tilausten mukaisesti. Tilaustuotetilauksia ei voida myöskään perua.

        Huonekalut

        • Varastotuotteilla 14 pv:n palautusoikeus ( jos tuotekortilla ei ole erikseen mainittu että kyseessä tilaustuote on kyseseessä varastotuote)
        • Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, virheetön ja pakattu alkuperäispakkaukseen. Myyntipakkauksen tulee olla ehjä ja sisältää kaikki pakkaukseen kuuluvat osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit.
        • Jos paketti on avattu ja pakkausmateriaali esim pahvilaatikkoa on vaurioitunut, revennyt  – vähennetään silloin tuotteen arvosta 5 -25% riippuen vahingon laajuudesta.
        • Jos paketti on avattu ja jos tuotetta ei ole pakattu huolella ja tuote vaurioituu kuljetuksen aikana vastaa näistä vauriosta asiakas.
        • Jos pakettia ei ole noudettu postista tai matkahuollosta ja se palautuu takaisin lähettäjälle veloitetaan näistä aiheutuneet kulut asiakkaalta
        • Poistotuotteilla ei ole palautus tai vaihto-oikeutta
        • Tilaustuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta
        • Asiakas vastaa palautuksesta aiheutuneista kustannuksista. Tämä pätee myös tilanteissa, joissa tilauksen toimitus on ollut ilmainen.

        Asiakkaalla on 14 päivän mahdollisuus tutustua tuotteeseen. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana!

        Peruutus ja palautusoikeus ei koske

        • sellaisia tuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotteista. Näitä tuotteita voivat olla esim mittojen mukaan tehdyt tuotteet kuten esimerkiksi mittojen mukaan valmistetut matot, erikoismittaiset patjat ja erikoismittaiset sängyt.
        • tilaustuotteita jotka on valmistettu asiakkaan valitsemien puuvärien, kankaiden mukaan tai asiakkaan antamien mittojen mukaan. Näissä ainoastaan 3 päivää tilauksen tekemisestä voidaan tilaus peruuttaa kuluitta
        • varaosia tai lisäosia, joita tilataan täydentämään jo valmista tuotetta.

        Yritys ei vastaa palautuksesta, jonka asiakas on tehnyt ilman yhteydenottoa yrityksen asiakaspalveluun ja ilman vaadittuja toimenpiteitä. Tällöin voidaan katsoa toisen osapuolen rikkoneen sopimusehtoja eikä palautusta katsota hyväksytyksi. Yritys palauttaa tällöin tuotteen asiakkaalle asiakkaan kustannuksella.

        Tuotteen vaihtaminen

        Kun asiakas haluaa vaihtaa tuotteen, hänen tulee olla yhteydessä Bhome.fi asiakaspalveluun josta saa ohjeet tuotteen palautusta varten ja sen jälkeen asiakas voi tehdä uuden tilauksen.