Ehdot
EHDOT
Toimitusehtomme on päivitetty 01.01.2022.
Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelumme palvelee arkisin kello 10-15.
Suljettu: Viikonloppuisin, uudenvuodenaattona ja juhlapyhinä.
Sähköposti: hello@bhome.fi
Palvelukielemme ovat suomi ja englanti.
Kiireellisissä asioissa (kuten muutokset ja peruutukset) suosittelemme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse.
Ostoehdot
Ostaminen
Kaikki verkkokaupassamme näkyvät hinnat ovat verollisia. Osa tuotteista myydään suuremmissa erissä, tällöin tuotekortilla mainittu hinta on tuotteen kappalehinta. Kun teet tilauksen verkkokaupassamme, sinulle lähetetään alustava tilausvahvistus sähköpostiisi. Jos sinulla on kysyttävää tilauksestasi tai haluat muuttaa tilaustasi, tulee sinun ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostilla. Tuotteilla ei ole vaihto-oikeutta. Bhome.fi voi ostaa vain täysi-ikäiset henkilöt (ei alle 18-vuotiaat). Varaamme oikeuden mahdollisiin loppuunmyynteihin sekä virheisiin tuotetiedoissa, kirjoitus- ja painovirheisiin kotisivuillamme ja ilmoituksissamme. Jos hinnoissa tai toimitusajoissa ilmenee muutoksia tai epätarkkuuksia, pidätämme oikeuden muuttaa tietoja jälkikäteen.
Tuotetiedot
Bhome varaa oikeuden mahdollisiin virheisiin tuotetiedoissa, hinnoissa ja tiedotteissa sekä siihen, että tuotekuvat eivät välttämättä aina vastaa tuotteiden todellista ulkonäköä tai tuotekokonaisuutta. Osa tuotteistamme toimitetaan osissa, ei valmiiksi koottuina. Kaikki tuotteemme on tarkoitettu kotikäyttöön Suomessa.
Alennuskoodit
Kampanjakoodeja ei voi yhdistää muihin tarjouksiin, eikä niitä voi lisätä tilaukselle jälkikäteen. Voimassaoloaika ilmoitetaan aina kyseisen koodin yhteydessä. Bhome.fi ei ole vastuussa muiden kotisivuilla olevista tiedoista.
Oikeudet
Bhome:n yksityisasiakkaita turvaa etäkaupankäynnin laki sekä kuluttajasuojalaki. Etäkaupankäynnin lain mukaan asiakkaalla on oikeus perua tilauksensa 14 päivän sisällä tilauksensa vastaanottamisesta. Tilauksen tai yksittäisen tuotteen palautuksesta veloitamme palautusmaksun.
Etäkaupankäynnin laki sisältää myös säännöksiä, jotka rajoittavat oikeutta kaupan purkamiseen. Bhome.fi haluaa täten asiakkaiden huomioivan, että Etäkaupankäynnin laki ei anna oikeutta kaupan purkamiseen jos: "tuote valmistetaan tai sitä muutetaan asiakkaan toiveiden mukaiseksi tai on muuten asiakkaalle yksilöity". Esimerkkinä asiakkaan tilauksen tai toiveiden mukaisesti valmistetuista ja muutetuista tuotteista ovat kaikki tilaustuotteemme.
14 päivän palautusoikeus koskee vain yksityisasiakkaita. Jos et ole varma, mitä tuotteita palautusoikeus koskee, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostilla tai yhteydenottolomakkeella.
Huomioithan, että yritysasiakkailla ei ole palautus- eikä reklamaatio-oikeutta. Yrityksellä on oikeus reklamoida mahdollisista kuljetusvaurioista normaalin käytäntömme mukaisesti.
Kun asiakas vahvistaa tilauksen hyväksyen samalla toimitusehtomme, hyväksyy asiakas myös tilauksensa toimeenpanon. Tämä tarkoittaa sitä, että asiakas hyväksyy yllämainitun esimerkin mukaisten tuotteiden tuotannon aloittamisen, eikä hänellä ole tästä päivästä lähtien oikeutta purkaa kauppaansa.
Asiakastiedot
Mitään meille antamaasi tietoa ei välitetä, myydä tai toimiteta eteenpäin millään lailla tai missään muodossa. Käytämme asiakastietojasi vain tilauksesi käsittelyyn. Sähköpostiosoitettasi käytetään tilausvahvistuksen lähettämiseen ja mikäli meidän tarvitsee ottaa sinuun yhteyttä jostain syystä. Henkilötietosuojalain mukaan sinulla on oikeus saada kaikki sinusta rekisteröimämme tieto tarkastettavaksesi ja mikäli koet jonkin tiedon virheelliseksi tai asiaankuulumattomaksi voit vaatia sen muuttamista tai poistamista asiakasrekisteristämme. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Maksu
Luotto tai pankkikorttimaksu vastaanoton yhteydessä
Vastaanoton yhteydessä voit hoitaa maksun myös luotto- tai pankkikortilla (VAIN JYVÄSKYLÄN ALUEELLA.). PIN-koodillinen sirumaksu sekä lähimaksu. (ei magneettijuova)
MasterCard, Visa, American Express, Maestro, Vpay, Visa Electron, JCB, Diners Club, Apple Pay tai Google Pay.
Emme vastaanota käteismaksuja.
Klarna
Nyt voit tehdä ostoksia ja maksaa helposti Klarnalla. Se on smooothia. Saatavilla kaikille asiakkaillemme. Kun teet ostoksia Klarnalla, voit maksaa miten haluat. Voit itse päättää maksatko heti, myöhemmin vai pidemmän ajan kuluessa. Klarna Checkout -palvelun kautta voit maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, LähiTapiola, Aktia, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken, maksu-, luottokortit, sekä Klarna Osamaksu ja lasku.Maksa myöhemmin - Klarna
Get smoooth. Maksa myöhemmin Klarnalla. Nyt saatavilla kaikille asiakkaillemme.Kun shoppailet kanssamme, voit maksaa myöhemmin Klarnalla. Saat siis tuotteet ensin ja maksat toimituksen jälkeen.
Pilko maksut - Klarna
Nyt voit maksaa ostoksesi osissa Klarnalla. Maksa omaan tahtiisi sen sijaan että maksaisit kerralla. Valitse vain maksujen pilkkominen kassalla. Smoothia.Tilisiirto
Valitessasi tilisiirron maksuvaihtoehdoksi tilaukset käsitellään vasta kun maksu on saapunut perille. Huomioithan että tilisiirroissa saattaa kestää 1-2 arkipäivää.
Rahti ja Toimitus
Tilaa haluamasi tuotteet verkkokaupastamme. Tilauksen rahtimaksu määräytyy tilattujen tuotteiden tilavuuden perusteella oheisen taulukon mukaisesti tai tuotesivuilla ilmoitetun määrän mukaisesti.
Rahtimaksut
Tuotteiden tilavuus Rahtimaksun/palautusmaksun suuruus (€)
Rahti 0 - 0,19 m³ 29,95
Rahti 0,20 - 0,39 m³ 39,95
Rahti 0,40 - 1,59 m³ 49,95
Rahti >1,60 m³ 59,95
Pyrkimyksenämme on tarjota asiakkaillemme mahdollisimman hyvät toimitustavat mahdollisimman edullisesti. Maksun suuruus määräytyy tilattujen tuotteiden tilavuuden perusteella. Tilauksesi rahtimaksun selvität helpoiten lisäämällä ostoskoriin kaikki haluamasi tuotteet ja menemällä sen jälkeen kassalle. Tilaajatietojen lisäämisen jälkeen ostoskoriin tulee näkyviin kyseisen tilauksen todellinen rahtimaksu.
Pienemmät ja kevyemmät tilaukset toimitetaan lähimpään noutopisteeseen. Suuremmat ja painavammat tilaukset toimitetaan asiakkaan osoitteeseen kadunvarsitoimituksena. Huomioithan, että samalla tilauksella olevat, eri varastoilta tai tavarantoimittajilta lähtevät yksittäiset tuotteet toimitetaan niiden tilavuuden mukaisesti joko noutopaikkaan tai kadunvarteen.
Toimitustapa
Tilauksesi saatetaan toimittaa useassa osassa. Tilauksiamme ei toimiteta Poste Restanteen, Ahvenanmaalle, saaristoon tai ulkomaille, eikä tuotteitamme voi noutaa Suomesta.
Toimitusosoite/Osoitteenmuutos
Toimitamme tilauksen tilausvaiheessa ilmoitettuun toimitusosoitteeseen. Jos asiakas valitsee maksutavaksi laskun/erämaksun, toimitamme tilauksen ainoastaan tilaushetkellä voimassa olevaan, väestörekisterissä ilmoitettuun asiakkaan viralliseen osoitteeseen. Jos asiakas on muuttamassa uuteen osoitteeseen, voidaan osoitteenmuutos tehdä vasta sitten, kun uusi osoite on virallinen osoite. Tällaisessa tapauksessa on asiakkaan vastuulla ilmoittaa asiakaspalveluun, kun uusi osoite on päivittynyt Väestörekisteriin viralliseksi osoitteeksi. Osoitteenmuutos on tehtävä ennen kuin tilaus lähtee toimitukseen varastolta. Varastolta lähteneisiin toimituksiin EI voida tehdä mitään muutoksia.
Toimitus
Kaikki verkkokauppatilauksemme toimitetaan luotettavasti tilauksen koosta ja painosta riippuen joko kotiosoitteeseesi kadunvarsitoimituksena tai lähimpään noutopisteeseen. Suurempien lähetysten jakelu tapahtuu arkipäivisin klo 8.00 – 16.00 välillä. Pääkaupunkiseudulla jakelu tapahtuu pääsääntöisesti iltajakeluna klo 16.00– 22.00 välillä. Jakeluaika määräytyy asuinpaikkakunnan ja kuljetusliikkeen aikataulun mukaan.Jakeluaika määräytyy asuinpaikkakunnan ja kuljetusliikkeen aikataulun mukaan. Tilaus toimitetaan kotiosoitteeseesi kadunvarsitoimituksena. Kuljetusliike ei kanna toimituksia sisälle. Toimitusaika määräytyy sen mukaan, missä osassa maata asut. Saat hyvissä ajoin ilmoituksen kuljetusyhtiöltä puhelimitse/tekstiviestitse tarkemmasta toimituspäivämäärästä ja ajasta. Kuljetusyhtiö ilmoittaa sinulle, millä aikavälillä toimituksesi saapuu, ei tarkkaa kellonaikaa.
Toimitusaika
Huomioi, että verkkokaupassa ilmoitettu tuotteen toimitusaika on alustava. Jos tilauksesi toimitus viivästyy, syinä viivästyksiin voi olla, että toimittaja tai kuljetusliike eivät pysty toimittamaan tuotetta/tuotteita sovitussa ajassa. Mikäli tilauksesi lähetys viivästyy, pyrimme ilmoittamaan sinulle siitä mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.
Jos jotakin tilaamaasi tuotetta ei ole tilaushetkellä varastossamme, on sen arvioitu varastoon saapumisaika ilmoitettu tuotteen tuotekortilla. Tällaisessa tapauksessa tilauksesi toimitus odottaa, kunnes kaikkia tuotteita on saatavilla.
Toimituksen vastaanottaminen
- Tarkista pakkaus/pakkaukset ja merkitse tieto mahdollisesta vauriosta rahtikirjaan tai skanneriin
- Laske kollien määrä ja merkitse rahtikirjaan tai skanneriin, mikäli jotakin puuttuu
- Kuittaa rahtikirja. Allekirjoitus tulee olla luettavissa ja se tulee täydentää nimenselvennyksellä
- Ilmoita asiakaspalveluumme välittömästi, jos lähetyksestä puuttuu kolli/kolleja, tai et pysty vastaanottamaan lähetystä.
Tilauksen peruminen
Jos haluat perua tilauksesi, ota yhteyttä verkkokauppamme asiakaspalveluun.
Tilausta, joka sisältää tilaustuotteita, ei voi perua.
Tilauksen peruuttaminen on mahdollista vain ennen tilauksen siirtymistä käsiteltäväksi.
Mikäli peruttava tilaus on ehtinyt lähteä toimitukseen varastoltamme, veloitetaan asiakkaalta tilauksen rahti- ja palautusmaksut.
Toimituksen vastaanottamatta jättäminen ei ole tilauksen peruutus. Mahdollisen vastaanottamatta jätetyn toimituksen rahti- ja palautusmaksut veloitetaan asiakkaalta.
Rahojen palautus tapahtuu 30 päivän sisällä siitä, kun tilauksen peruutusilmoitus on vastaanotettu ja vahvistettu.
Palautus
Ota yhteyttä sähköpostilla (hello(at)bhome.fi) tai yhteydenottolomakkeella, kun haluat palauttaa tuotteen/tilauksen. Saat ilmoituksen käsittelyn jälkeen tarkemmat palautusohjeet. Jos asiakas palauttaa tuotteen/tilauksen Postiin/Matkahuoltoon, on hän vastuussa palautuksesta siihen asti, kun se saapuu lähettäjälle oikeaan osoitteeseen. Lisäksi asiakas vastaa tällaisessa tapauksessa myös kaikista lähetyskuluista. Asiakkaan osoitteeseen kadunvarsitoimituksena toimitetut tilaukset noudetaan palautuksen yhteydessä kadunvarresta, ei sisältä talosta tai asunnosta.
Palautusoikeus tuotteille ja tilauksille on 14 päivää toimituksen vastaanottamisesta. Bhome.fi veloittaa verkkokauppatilausten palauttamisesta asiakkaalta tilauksen/tuotteen hintaan perustuvan palautusmaksun, joka määräytyy aiemmin esitetyn taulukon mukaisesti. Asiakkaalle jää maksettavaksi palautusmaksun lisäksi myös tilauksen alkuperäinen rahtimaksu. Jos et ole varma, haluatko pitää tilaamasi tuotteen, käsittele sitä ja sen pakkausta varoen. Palautettavan tuotteen tulee olla jälleenmyyntikuntoinen, jotta se hyvitetään kokonaisuudessaan. Huomioithan, että hygieniatuotteet (esim. sängyt, patjat, peitot, tyynyt ja niihin verrattavat muut tuotteet) eivät ole jälleenmyyntikuntoisia, jos niitä on käytetty. Maksettujen tilausten hyvitys tapahtuu 30 päivän sisällä tuotepalautuksen vastaanottamisesta ja tarkastamisesta varastollamme
Palautusoikeus ei koske tilaustuotteita, jotka valmistetaan tilausten mukaisesti. Tilaustuotetilauksia ei voida myöskään perua.
Takuu
Kaikilla tuotteillamme on Kuluttajasuojalain mukainen kolmen (3) vuoden reklamaatio-oikeus. Bhome.fi myymät tuotteet on tarkoitettu ainoastaan kotikäyttöön. Reklamaatio-oikeus ja takuu eivät ole voimassa, jos tuotteet ovat olleet muussa kuin kotikäytössä ellei tuotekuvauksessa toisin mainita.
Jos tuote rikkoutuu takuun aikana, korvataan rikkoutunut osa mahdollisuuksien mukaan uudella osalla. Jos virheen korjaaminen/korvaavan osan toimittaminen ei ole mahdollista kohtuullisessa ajassa, korvataan tuote uudella tuotteella. Jos samaa tuotetta ei enää ole saatavana, korvataan se vastaavalla tuotteella. Säilytä tilausvahvistus! Alkuperäinen tilausvahvistus toimii takuutodistuksena, ja se on voitava esittää, jotta asiakas voi vedota takuuseen.
Selvät hintavirheet
Bhome.fi pidättää oikeuden tilauksen perumiseen silloin, kun kyseessä on "selvä hintavirhe". Tällä tarkoitetaan sitä, että tuote on ollut myynnissä verkkokaupassamme virheellisellä hinnalla, joka poikkeaa merkittävästi tuotteen oikeasta hinnasta ja muiden vastaavien tuotteiden hinnoista. Esimerkiksi silloin, kun tuhannen euron sohvan hinnaksi verkkokaupassamme on ilmoitettu esim. 79 €. Tällöin asiakkaan katsotaan ymmärtävän, että kyseessä on hintavirhe.
Reklamaatio ja kuljetusvaurio
Reklamaatio
Myymme kaikki tuotteemme kolmen (3) vuoden kuluttajasuojalain mukaisella reklamaatio-oikeudella. Tuotteiden perinpohjainen ja huolellinen tarkastaminen on tärkeää heti niiden vastaanottamisen jälkeen.
Jos huomaat virheen tai vaurion tilaamissasi tuotteissa, tee reklamaatioilmoitus verkkosivujemme asiakaspalvelusivuilla. Ilmoitus on tehtävä heti virheen tai vaurion huomattuasi. Ilmoituksessa on kuvailtava tuotteen virhe tai vaurio mahdollisimman yksityiskohtaisesti ja siihen on liitettävä kuvia. Säästä tuotteiden alkuperäispakkaukset siihen asti, kun olet varma tuotteen virheettömyydestä ja siitä, että aiot pitää sen. Jos tuotevaurio ilmenee palautusoikeuden (14 päivää) jälkeen, Bhome.fi korvaa vaurioituneen tai virheellisen tuotteen aina ensisijaisesti uudella korvaavalla tuotteella tai osalla. Tuote korvataan uudella kolme peräkkäistä kertaa ennen kuin asiakas voi palauttaa tuotteen virheeseen vedoten.
Muilla kuin kotikäytössä olleilla tuotteilla ei ole reklamaatio-oikeutta.
Ottamalla käyttöön viallisen/vaurioituneen tai sinulle väärin toimitetun tuotteen ilman erillistä sopimusta asiakaspalvelumme kanssa, hyväksyt tuotteen ja menetät reklamaatio-oikeutesi kyseisessä tapauksessa.
Huomioithan, että reklamaation yhteydessä lähetettävät korvaavat osat tai tuotteet saatetaan toimittaa lähimpään noutopisteeseen.
Kuljetusvaurio
Vastaanottaessaan lähetystä, asiakkaan tulee katsoa, että kollien lukumäärä vastaa rahtikirjaan merkittyä määrää. Lisäksi hänen on tarkastettava onko vastaanotettavissa pakkauksissa mahdollisesti vaurioita. Mahdollisista kollien puuttumisista tai pakettien vaurioista asiakkaan on tehtävä merkinnät rahtikirjaan kuljettajan läsnä ollessa ennen rahtikirjan allekirjoittamista. Rahtikirjan allekirjoittamisen jälkeen lähetys on asiakkaan vastuulla. Asiakkaan tulee viipymättä valokuvata näkyvät pakkausvauriot niiden alkuperäisessä tilassaan. Nämä asiat on huomioitava, jotta asiakas voi tehdä mahdollisista tuotevaurioista reklamaatioilmoituksen ja saada niistä korvauksen. Jos tuotteet ovat vaurioituneet, asiakkaan tulee tehdä niistä reklamaatioilmoitus verkkosivujemme asiakaspalvelusivulla.
Laki ja riita-asiat
Bhome.fi noudattaa Etämyyntilakia ja Kuluttajasuojalakia. Lue lakiasioista ja oikeuksistasi lisää Kuluttajavalituslautakunnan sivuilta. Bhome.fi sitoutuu vapaaehtoisesti noudattamaan Kuluttaja-asialautakunnan hallituksen päätöstä riita-asioissa.
Rekisteriseloste
Hyväksyntä
Tilaamisen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitetta ja puhelinnumeroa tullaan käyttämään tilauksiin liittyvien asioiden tiedottamisessa.
Tilauksen tehdessäsi hyväksyt myös uutiskirjeiden, kampanjatietojen ja vinkkien vastaanottamisen sähköpostitse ja tekstiviestillä.
Mikäli et halua vastaanottaa uutiskirjeitä sähköpostitse tai tekstiviestillä, voi niiden vastaanottamisen peruuttaa yksinkertaisesti napin painalluksella.