Leverans och retur

Frakt och leverans

Beställ de produkter du vill ha från vår webbutik. Fraktavgiften för beställningen bestäms baserat på volymen av de beställda produkterna enligt den bifogade tabellen. Du kan ta reda på den exakta fraktkostnaden för produkten i kassan. Vi erbjuder gratis leverans till Jyväskylä-området för lagerprodukter. (Anges i produktbeskrivningen)

Fraktkostnad

Produktvolym Belopp för frakt/returavgift (€)

Frakt 0 - 0,19 m³ 23,00 - 29,95
Frakt 0,20 - 0,39 m³ 39,95
Frakt 0,40 - 1,59 m³ 49,95
Last >1,60 m³ 59,95

Vår strävan är att erbjuda våra kunder de bästa möjliga leveranssätten till de mest överkomliga priserna. Beloppet för betalningen bestäms baserat på volymen av de beställda produkterna. Det enklaste sättet att ta reda på fraktavgiften för din beställning är att lägga alla produkter du vill ha i varukorgen och sedan gå till kassan. Efter att ha lagt till kundinformationen kommer den faktiska fraktkostnaden för beställningen att visas i kundvagnen.

Mindre och lättare beställningar levereras till närmaste avhämtningsställe. Större och tyngre beställningar levereras till kundens adress som gatuleverans. Observera att enskilda produkter på samma beställning, från olika lager eller leverantörer, levereras enligt deras volym antingen till avhämtningsstället eller vid sidan av gatan.

Leverans metod
Din beställning kan levereras i flera delar. Våra beställningar levereras inte till Poste Restante, Åland, skärgården eller utomlands. Hämtning av produkten måste ordnas separat.

Leveransadress/adressändring
Vi kommer att leverera beställningen till den leveransadress som anges under beställningsfasen. Om kunden väljer faktura/delbetalning som betalningssätt så levererar vi endast beställningen till kundens officiella adress som är giltig vid beställningstillfället och införd i folkbokföringen. Om kunden ska flytta till en ny adress kan adressändringen endast göras när den nya adressen är en officiell adress. I sådant fall är det kundens ansvar att meddela kundtjänst när den nya adressen har uppdaterats i folkbokföringen som officiell adress. Adressändringen måste göras innan beställningen lämnar lagret för leverans. Inga ändringar kan göras på leveranser som har lämnat lagret.

Leverans
Alla våra nätbutiksbeställningar levereras tillförlitligt, beroende på beställningens storlek och vikt, antingen till din hemadress som gatuleverans eller till närmaste utlämningsställe. Större försändelser levereras på vardagar mellan 8:00 och 16:00. I huvudstadsregionen sker utdelning i allmänhet kvällstid mellan 16.00 och 22.00. Leveranstiden bestäms enligt bostadsorten och transportföretagets tidtabell Leveranstiden bestäms enligt bostadsorten och transportföretagets tidtabell. Beställningen kommer att levereras till din hemadress som gatuleverans. Transportföretaget bär inte in leveranser. Leveranstiden beror på vilken del av landet du bor i. Du får en avisering i god tid från transportföretaget per telefon/sms om mer exakt leveransdatum och tid. Fraktbolaget kommer att informera dig inom vilken tidsram din leverans kommer, inte den exakta tiden.

Leveranstid
Observera att produktleveranstiden som anges i webbutiken är preliminär. Om leveransen av din beställning försenas kan orsaken till förseningen vara att leverantören eller Kujetusliike inte kan leverera produkten/produkterna inom avtalad tid. Om leveransen av din beställning är försenad kommer vi att försöka meddela dig så tidigt som möjligt.

Om en av produkterna du beställt inte finns på vårt lager vid beställningstillfället, anges beräknad tid för dess ankomst till lagret på produktens produktkort. I ett sådant fall kommer leveransen av din beställning att vänta tills alla produkter är tillgängliga.

Tar emot leverans

  • Kontrollera paketet/paketen och notera eventuella skador i fraktsedeln eller till transportföretaget. (Stoppa inte möbler om de är skadade innan du kontaktar oss)
  • Räkna antalet paket och markera i fraktsedeln eller skannern om något saknas
  • Bekräfta fraktsedeln. Signaturen ska vara läsbar och ska kompletteras med ett namnförtydligande
  • meddela till vår kundtjänst omedelbart om paketet/paketen saknas i försändelsen, eller om du inte kan ta emot försändelsen.

    KLAGOMÅL

      LÄGG INTE UPP PRODUKTER OM DU OBSERVERA SKADA PÅ DEM. KONTAKTA KUNDSERVICE FÖRST.

      Som regel ersätts skadade produkter med nya delar. Vi accepterar inte om produkten redan är monterad innan skadan rapporterats. Och efter detta, klagomål om demontering av möblerna för att ersätta nya delar.

      Ange identifiering av den skadade delen (finns i monteringsanvisningen) och skicka bilder på skadan via e-post.

      Kontakta oss via e-post på hello(at)bhome.fi eller via kontaktsidan.

        Avbryter en beställning

        Om du vill avbryta din beställning, kontakta vår webbutiks kundtjänst .
        En beställning som innehåller anpassade produkter kan inte annulleras.
        Avbeställning av beställningen är endast möjlig innan beställningen behandlas.

        Om beställningen som ska makuleras har hunnit lämna vårt lager för leverans, kommer kunden att debiteras beställningens frakt- och returavgifter.
        Underlåtenhet att ta emot leverans är inte annullering av beställningen. Kunden kommer att debiteras frakt- och returavgifter för eventuella leveranser som inte mottagits.

        Återbetalningar kommer att göras inom 30 dagar efter att meddelandet om annullering av beställningen har mottagits och bekräftats.

        Lämna tillbaka

        Kontakta oss via e-post (hej(at)bhome.fi) eller med kontaktformuläret , när du vill returnera en produkt/beställning. Du kan efter att ha behandlat anmälan mer detaljerade returanvisningar. Om kunden returnerar produkten/ordern till Posti/Matkahuolto ansvarar han för returen tills den når avsändaren på rätt adress. Dessutom står kunden även för alla fraktkostnader i ett sådant fall.

        Ångerrätten för produkter och beställningar är 14 dagar från mottagandet av leverans. Bhome.fi debiterar kunden för att returnera nätbutiksbeställningar en returavgift baserad på priset på beställningen/produkten, vilken bestäms enligt tabellen som presenterats tidigare. Utöver returavgiften måste kunden även betala den ursprungliga fraktavgiften för beställningen (gäller även produkter med fri frakt). Om du är osäker på om du vill behålla produkten du beställt, hantera den och dess förpackning varsamt. Den returnerade produkten måste vara i återförsäljningsbart skick för att få full återbetalning. Återbetalning av betalda beställningar sker inom 30 dagar efter mottagande och inspektion av produktreturen på vårt lager.

        Ångerrätten gäller inte beställningsprodukter som tillverkas enligt beställning. Anpassade produktbeställningar kan inte heller avbokas.

        möbel

        • 14 dagars ångerrätt för lagervaror (om det inte särskilt anges på produktkortet att det är en beställningsvara är det en lagervara)
        • Produkten som ska returneras ska vara oanvänd, felfri och förpackad i originalförpackningen. Försäljningsförpackningen ska vara intakt och innehålla alla delar, dokument och förpackningsmaterial som hör till förpackningen.
        • Om förpackningen har öppnats och förpackningsmaterialet, t ex en kartong, har skadats, slitits sönder - så kommer 5-25% att dras av från varans värde, beroende på skadans omfattning.
        • Om förpackningen har öppnats och om produkten inte har packats noggrant och produkten skadats under transporten är kunden ansvarig för dessa skador.
        • Om paketet inte har hämtats ut från posten eller Matkahuolto och det returneras till avsändaren, kommer kunden att debiteras för de kostnader som uppstår
        • Avskrivningsprodukter har inte retur- eller bytesrätt
        • Beställda produkter har inte bytes- eller returrätt
        • Kunden står för kostnaderna för returen. Detta gäller även i situationer där leveransen av beställningen varit gratis.

        Kunden har 14 dagar på sig att lära känna produkten. Tiden som berättigar till retur räknas från den dag du tar emot varan. Att lära känna produkten anses kvantitetsmässigt och kvalitetsmässigt vara detsamma som om kunden skulle lära känna produkten och dess egenskaper vid köp av produkten i butik. Produkten får inte användas under bekantningsperioden!

        Ånger- och returrätt gäller inte

        • produkter vars dimensioner eller andra egenskaper skiljer sig från normala produkter. Dessa produkter kan till exempel vara måttbeställda produkter som måttbeställda mattor, specialmåttiga madrasser och specialsängar.
        • skräddarsydda produkter som tillverkas efter de träfärger och tyger som kunden valt eller enligt de mått som kunden angett. I dessa kan beställningen annulleras kostnadsfritt endast 3 dagar efter beställning
        • reservdelar eller tilläggsdelar som beställs för att komplettera en redan färdig produkt.

        Företaget ansvarar inte för en retur som kunden har gjort utan att kontakta företagets kundtjänst och utan att vidta erforderliga åtgärder. I detta fall kan det anses att motparten har brutit mot avtalsvillkoren och returen anses inte accepteras. Företaget returnerar sedan produkten till kunden på kundens bekostnad.

        Byte av produkt

        När kunden vill byta en vara ska han kontakta Bhome.fi kundtjänst där han får instruktioner för att returnera produkten och efter det kan kunden lägga en ny beställning.