Villkor

VILLKOR

Våra leveransvillkor har uppdaterats 2022-01-01.

Kundservice

Vår kundtjänst är tillgänglig på vardagar mellan 10.00 och 15.00.
Stängt: Helger, nyårsafton och allmänna helgdagar.

E-post: hello@bhome.fi

Våra servicespråk är finska och engelska.
I brådskande ärenden (som ändringar och avbokningar) rekommenderar vi att du kontaktar vår kundtjänst via e-post.

Köpvillkor

Inköp
Alla priser som visas i vår webbutik inkluderar moms. En del av produkterna säljs i större partier, då är det pris som anges på produktkortet produktens styckpris. När du lägger en beställning i vår webbutik får du en preliminär orderbekräftelse till din e-post. Om du har några frågor om din beställning eller vill ändra din beställning ska du kontakta vår kundtjänst via e-post. Produkterna har inte bytesrätt. Bhome.fi kan endast köpas av vuxna (inte under 18 år). Vi reserverar oss för eventuella utförsäljningar samt fel i produktinformation, stavfel och stavfel på vår hemsida och i våra meddelanden. Om det blir ändringar eller felaktigheter i priser eller leveranstider förbehåller vi oss rätten att ändra informationen i efterhand.

Produktinformation
Bhome reserverar sig för eventuella fel i produktinformation, priser och annonser, samt för att produktbilder kanske inte alltid stämmer överens med produkternas eller produktpaketets faktiska utseende. Vissa av våra produkter levereras i delar, ej färdigmonterade. Alla våra produkter är avsedda för hemmabruk i Finland.

Rabattkoder
Kampanjkoder kan inte kombineras med andra erbjudanden och kan inte läggas till i en beställning i efterhand . Giltighetstiden anges alltid i anslutning till respektive kod. Bhome.fi ansvarar inte för informationen på andra webbplatser.

Rättigheter
Bhomes privatkunder är skyddade av distanshandelslagen och konsumentskyddslagen. Enligt distanshandelslagen har kunden rätt att ångra sin beställning inom 14 dagar efter mottagandet av sin beställning. Vi tar ut en returavgift för retur av en beställning eller enskild produkt.

Distanshandelslagen innehåller också bestämmelser som begränsar rätten att avsluta transaktionen. Bhome.fi vill att kunderna uppmärksammar att distanshandelslagen inte ger rätt att häva transaktionen om: "produkten är tillverkad eller modifierad för att möta kundens önskemål eller på annat sätt anpassas för kunden". Ett exempel på produkter tillverkade och modifierade efter kundens beställning eller önskemål är alla våra specialprodukter.

14 dagars returrätt gäller endast privatkunder. Om du är osäker på vilka produkter returrätten gäller, kontakta vår kundtjänst via mejl eller genom att använda kontaktformuläret.

Observera att företagskunder inte har rätt att returnera eller klaga. Företaget har rätt att reklamera eventuella transportskador i enlighet med vår normala praxis.

När kunden bekräftar beställningen och samtidigt accepterar våra leveransvillkor, accepterar kunden även utförandet av sin beställning. Det innebär att kunden accepterar produktionsstart av produkterna enligt ovan nämnda exempel och har från och med idag ingen rätt att häva sin handel.

Kundinformation
Ingen av informationen du ger oss kommer att vidarebefordras, säljas eller vidarebefordras på något sätt eller i någon form. Vi använder endast dina kunduppgifter för att behandla din beställning. Din e-postadress används för att skicka orderbekräftelse och om vi behöver kontakta dig av någon anledning. Enligt personuppgiftslagen har du rätt att kontrollera alla uppgifter vi har registrerat om dig och om du upplever att någon information är felaktig eller irrelevant kan du kräva att den ändras eller raderas ur vårt kundregister. Kontakta vår kundtjänst .

Betalning

Kredit- eller betalkortsbetalning vid mottagandet

I receptionen kan du även betala med kredit- eller betalkort ( ENDAST I JYVÄSKYLÄOMRÅDET.) . PIN-kodad chipbetalning och kontaktlös betalning. (ingen magnetremsa)
MasterCard, Visa, American Express, Maestro, Vpay, Visa Electron, JCB, Diners Club, Apple Pay eller Google Pay.

Vi accepterar inte kontantbetalningar.

Klarna

Nu kan du handla och betala enkelt med Klarna. Det är smidigt. Tillgänglig för alla våra kunder. När du handlar med Klarna kan du betala hur du vill. Du kan själv bestämma om du vill betala direkt, senare eller över en längre tid. Genom tjänsten Klarna Checkout kan du betala med följande betalningsmetoder: Nordea, Andelsbank, Danske Bank, LähiTapiola, Aktia, Lokala Andelsbanker, Sparbanker, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken, betal- och kreditkort, samt Klarna Delbetalning och faktura.

Betala senare - Klarna

Bli smidig. Betala senare med Klarna. Nu tillgänglig för alla våra kunder.
När du handlar hos oss kan du betala senare med Klarna. Så du får produkterna först och betalar efter leverans.

Delade betalningar - Klarna

Nu kan du betala dina inköp i delar med Klarna. Betala i din egen takt istället för att betala allt på en gång. Välj bara delade betalningar i kassan. Smoothies.

Kontoöverföring

När du väljer banköverföring som betalningsalternativ kommer beställningarna att behandlas först när betalningen har kommit in. Observera att kontoöverföringar kan ta 1-2 arbetsdagar.

Frakt och leverans

Beställ de produkter du vill ha från vår webbutik. Fraktavgiften för beställningen bestäms baserat på volymen av de beställda produkterna enligt den bifogade tabellen eller enligt den kvantitet som anges på produktsidorna.

Fraktkostnad

Produktvolym Belopp för frakt/returavgift (€)
Frakt 0 - 0,19 m³ 29,95
Frakt 0,20 - 0,39 m³ 39,95
Frakt 0,40 - 1,59 m³ 49,95
Last >1,60 m³ 59,95

Vår strävan är att erbjuda våra kunder de bästa möjliga leveranssätten till de mest överkomliga priserna. Beloppet för betalningen bestäms baserat på volymen av de beställda produkterna. Det enklaste sättet att ta reda på fraktavgiften för din beställning är att lägga alla produkter du vill ha i varukorgen och sedan gå till kassan. Efter att ha lagt till kundinformationen kommer den faktiska fraktkostnaden för beställningen att visas i kundvagnen.

Mindre och lättare beställningar levereras till närmaste avhämtningsställe. Större och tyngre beställningar levereras till kundens adress som gatuleverans. Observera att enskilda produkter på samma beställning, från olika lager eller leverantörer, levereras enligt deras volym antingen till avhämtningsstället eller vid sidan av gatan.

Leverans metod
Din beställning kan levereras i flera delar. Våra beställningar levereras inte till Poste Restante, Åland, skärgården eller utomlands och våra produkter kan inte hämtas i Finland.

Leveransadress/adressändring
Vi kommer att leverera beställningen till den leveransadress som anges under beställningsfasen. Om kunden väljer faktura/delbetalning som betalningssätt så levererar vi endast beställningen till kundens officiella adress som är giltig vid beställningstillfället och införd i folkbokföringen. Om kunden ska flytta till en ny adress kan adressändringen endast göras när den nya adressen är en officiell adress. I sådant fall är det kundens ansvar att meddela kundtjänst när den nya adressen har uppdaterats i folkbokföringen som officiell adress. Adressändringen måste göras innan beställningen lämnar lagret för leverans. Inga ändringar kan göras på leveranser som har lämnat lagret.

Leverans
Alla våra nätbutiksbeställningar levereras tillförlitligt, beroende på beställningens storlek och vikt, antingen till din hemadress som gatuleverans eller till närmaste utlämningsställe. Större försändelser levereras på vardagar mellan 8:00 och 16:00. I huvudstadsregionen sker utdelning i allmänhet kvällstid mellan 16.00 och 22.00. Leveranstiden bestäms enligt bostadsorten och transportföretagets tidtabell Leveranstiden bestäms enligt bostadsorten och transportföretagets tidtabell. Beställningen kommer att levereras till din hemadress som gatuleverans. Transportföretaget bär inte in leveranser. Leveranstiden beror på vilken del av landet du bor i. Du får en avisering i god tid från transportföretaget per telefon/sms om mer exakt leveransdatum och tid. Fraktbolaget kommer att informera dig inom vilken tidsram din leverans kommer, inte den exakta tiden.

Leveranstid
Observera att produktleveranstiden som anges i webbutiken är preliminär. Om leveransen av din beställning försenas kan orsaken till förseningen vara att leverantören eller Kujetusliike inte kan leverera produkten/produkterna inom avtalad tid. Om leveransen av din beställning är försenad kommer vi att försöka meddela dig så tidigt som möjligt.

Om en av produkterna du beställt inte finns på vårt lager vid beställningstillfället, anges beräknad tid för dess ankomst till lagret på produktens produktkort. I ett sådant fall kommer leveransen av din beställning att vänta tills alla produkter är tillgängliga.

Tar emot leverans

  • Kontrollera paketet/paketen och notera eventuella skador i fraktsedeln eller skannern
  • Räkna antalet paket och markera i fraktsedeln eller skannern om något saknas
  • Bekräfta fraktsedeln. Signaturen ska vara läsbar och ska kompletteras med ett namnförtydligande
  • meddela till vår kundtjänst omedelbart om paketet/paketen saknas i försändelsen, eller om du inte kan ta emot försändelsen.

Avbryter en beställning

Om du vill avbryta din beställning, kontakta vår webbutiks kundtjänst.
En beställning som innehåller anpassade produkter kan inte annulleras.
Avbeställning av beställningen är endast möjlig innan beställningen behandlas.

Om beställningen som ska makuleras har hunnit lämna vårt lager för leverans, kommer kunden att debiteras beställningens frakt- och returavgifter.
Underlåtenhet att ta emot leverans är inte annullering av beställningen. Kunden kommer att debiteras frakt- och returavgifter för eventuella leveranser som inte mottagits.

Återbetalningar kommer att göras inom 30 dagar efter att meddelandet om annullering av beställningen har mottagits och bekräftats.

Lämna tillbaka

Kontakta oss via e-post (hej(at)bhome.fi) eller via kontaktformuläret , när du vill returnera en produkt/beställning. Du kan efter att ha behandlat anmälan mer detaljerade returanvisningar. Om kunden returnerar produkten/ordern till Posti/Matkahuolto ansvarar han för returen tills den når avsändaren på rätt adress. Dessutom står kunden även för alla fraktkostnader i ett sådant fall. Beställningar som levereras till kundens adress som trottoarkantsleverans hämtas vid retur vid trottoarkanten, inte inifrån huset eller lägenheten.

Ångerrätten för produkter och beställningar är 14 dagar från mottagandet av leverans. Bhome.fi debiterar kunden för att returnera nätbutiksbeställningar en returavgift baserad på priset på beställningen/produkten, vilken bestäms enligt tabellen som presenterats tidigare. Utöver returavgiften måste kunden även betala den ursprungliga fraktavgiften för beställningen. Om du är osäker på om du vill behålla produkten du beställt, hantera den och dess förpackning varsamt. Den returnerade produkten måste vara i återförsäljningsbart skick för att få full återbetalning. Observera att hygienprodukter (t.ex. sängar, madrasser, filtar, kuddar och andra jämförbara produkter) inte är lämpliga för återförsäljning om de har använts. Återbetalning av betalda beställningar sker inom 30 dagar efter mottagande och inspektion av produktreturen på vårt lager

Ångerrätten gäller inte beställningsprodukter som tillverkas enligt beställning. Anpassade produktbeställningar kan inte heller avbokas.

Garanti

Alla våra produkter har tre (3) års reklamationsrätt i enlighet med konsumentskyddslagen. Produkterna som säljs av Bhome.fi är endast avsedda för hemmabruk. Reklamationsrätten och garantin gäller inte om produkterna har använts för annat än hemmabruk, om inte annat anges i produktbeskrivningen.

Om produkten går sönder under garantitiden kommer den trasiga delen om möjligt att ersättas med en ny del. Om det inte är möjligt att rätta till felet/leverera en reservdel inom rimlig tid kommer produkten att ersättas med en ny produkt. Om samma produkt inte längre är tillgänglig kommer vi att ersätta den med en liknande produkt. Spara orderbekräftelsen! Den ursprungliga orderbekräftelsen fungerar som ett garantibevis, och det ska kunna uppvisas för att kunden ska kunna göra anspråk på garantin.

Uppenbara prisfel

Bhome.fi förbehåller sig rätten att avbryta beställningen när det finns ett "tydligt prisfel". Det betyder att produkten har varit till rea i vår webbutik till ett felaktigt pris, vilket avviker väsentligt från varans korrekta pris och priserna på andra liknande produkter. Till exempel, när priset på en soffa för 1 000 euro i vår webbutik är t.ex. 79 €. I detta fall anses kunden förstå att det är ett prisfel.

Reklamationer och transportskador

Klagomål
Vi säljer alla våra produkter med tre (3) års återvinningsrätt enligt konsumentskyddslagen. En noggrann och noggrann inspektion av produkterna är viktig direkt efter mottagandet.
Om du upptäcker ett fel eller en skada i de produkter du beställt, lämna in ett klagomål på kundtjänstsidorna på vår webbplats. Anmälan måste göras så snart du upptäcker ett fel eller skada. Anmälan ska beskriva felet eller skadan på produkten så utförligt som möjligt och ska innehålla bilder. Spara originalförpackningen till produkterna tills du är säker på att produkten är felfri och att du tänker behålla den. Om produktskada uppstår efter returrätten (14 dagar) ersätter Bhome.fi alltid den skadade eller felaktiga produkten med en ny ersättningsprodukt eller -del. Produkten kommer att ersättas med en ny tre gånger i följd innan kunden kan returnera produkten med hänvisning till ett fel.

Andra produkter än de som har använts i hemmet har inte reklamationsrätt.

Genom att använda en defekt/skadad eller felaktigt levererad produkt utan separat avtal med vår kundtjänst accepterar du produkten och förlorar i så fall din reklamationsrätt .

Observera att de reservdelar eller produkter som skickas i samband med reklamationen kan komma att levereras till närmaste utlämningsställe.

Transportskador
Vid mottagande av försändelsen ska kunden kontrollera att antalet kolli motsvarar det belopp som anges i fraktsedeln. Dessutom ska han kontrollera om paketen som ska tas emot är skadade. Kunden måste göra anteckningar i fraktsedeln i närvaro av föraren innan fraktsedeln undertecknas om eventuella saknade paket eller skador på paket. Efter signering av fraktsedeln är försändelsen kundens ansvar. Kunden ska omedelbart fotografera synliga förpackningsskador i originalskick. Dessa saker måste beaktas för att kunden ska kunna göra en reklamation på eventuell produktskada och få ersättning för det. Om produkterna är skadade måste kunden göra ett klagomål på dem på kundtjänstsidan på vår webbplats.

Juridik och rättstvister
Bhome.fi följer distansförsäljningslagen och konsumentskyddslagen. Läs mer om juridiska frågor och dina rättigheter hos Konsumentklagonämnden från sidorna. Bhome.fi förbinder sig frivilligt att följa beslut av Konsumentnämndens styrelse i tvister.

Registerutlåtande

Kvalitetsstämpel
E-postadressen och telefonnummer du anger vid beställning kommer att användas för att informera dig om ärenden som rör beställningar.
Vid beställning samtycker du även till att få nyhetsbrev, kampanjinformation och tips via e-post och sms.
Om du inte vill ta emot nyhetsbrev via e-post eller sms kan du avbryta mottagandet av dem helt enkelt genom att trycka på en knapp.